De indoor attracties weer helemaal fresh
Wekenlang zijn we bezig geweest om de touwen van het kasteel en het Funhouse te vervangen. Al dat straktrekken- en vastknopen van de dikke touwen heeft de nodige blaren opgeleverd. Maar het ziet er weer top uit en alle klauteraars kunnen hier jarenlang van genieten.
In het Funhouse zijn niet alleen de netten vernieuwd, maar hebben we ook alle plateaus voorzien van nieuwe softground bekleding. De kleuren zijn weer fris en het hele Funhouse oogt weer als nieuw.
Buiten en binnen de handen uit de mouwen
Niet alleen binnen in ons indoor attractiepark hebben we het opgeknapt. Ook op de parkeerplaats, waar je gratis kunt parkeren, hebben we het nodige onderhoud uitgevoerd. Er is wel meer dan 300 kilo grind gestort en de pijlen en de varkensruggen zijn weer spierwit geschilderd.
Het terras, waar je goed zicht hebt over de grote speelzaal, is voorzien van grote feesttafels die door ons in elkaar getimmerd en mooi geschilderd zijn. Deze kleurrijke tafels zijn ideaal voor kinderfeestjes en voor grote groepen met veel volwassenen. Alle vierkante tafels die verspreid staan over alle terrassen mogen namelijk niet verschoven worden. Deze moeten blijven staan waar ze staan en zijn aangeduid met een sticker. Op deze manier kunnen wij zoveel mogelijk gasten in ons overdekte attractiepark voorzien van een tafeltje.
De opzet van de vierkante tafels zijn toentertijd ontstaan door de “1,5 meter afstand maatregel” en heeft voor zoveel rust, overzicht en duidelijkheid gezorgd voor zowel de gast als het bedrijf zelf, dat we deze maatregel hebben omgetoverd tot standaard huisregel.
De maatregelen hebben ook positieve veranderingen opgeleverd
Nog een maatregel die we door hebben getrokken en naar waarschijnlijkheid blijven hanteren is het reserveren voor je bezoek. Het reserveringssysteem geeft goed weer hoeveel gasten wij kunnen verwachten en zet automatisch een stop op het reserveren als het maximaal aantal gasten is bereikt. Het vakje van de geselecteerde dag kleurt rood en reserveren is dan niet meer mogelijk.
De ingevulde e-mailadressen bij de reserveringen zijn handig om de gasten snel en makkelijk te kunnen bereiken wanneer er een wijziging is. Deze gegevens worden met regelmaat verwijderd. Nu de maatregelen regelmatig versoepeld en vooral verscherpt worden, is dat een makkelijk kanaal voor een snelle communicatie. Wij baseren de personeelsbezetting op het aantal reserveringen, hierdoor zien we precies wanneer de inloop begint en wanneer we meer drukte kunnen verwachten bij de servicebalie en in het restaurant. Zo kunnen wij hier op anticiperen door zorg te dragen voor de juiste bemanning in ons binnen attractiepark.
Hygiëne is altijd belangrijk, maar we zijn nog een stop verdergegaan. We hebben namelijk een goed schoonmaakbedrijf ingeschakeld dat met regelmaat grote schoonmaakwerkzaamheden verricht (het schrobben van (de vloer van) de toiletten en de vloer van de speelzalen) zodat het team van KidZcity zich kan bezighouden met de dagelijkse, meer gedetailleerde schoonmaakwerkzaamheden en klusjes.
Nieuwe feestpakketten in KidZcity
De pakketten voor de Kinderfeestjes, schoolreisjes en Sinterklaasfeesten zijn versimpeld. In plaats van 1 feestpakket, die uit te breiden is met verscheidene producten, kun je nu kiezen uit 4 feestpakketten;
- Pakket A: Entree + KidZcitymeal (frietje met frietsaus, pakje drinken en een speeltje)
- Pakket B: Entree + KidZcitymeal + softijsje
- Pakket C: Entree + KidZcitymeal + snack naar keuze (kroket, frikandel, kipcorn of kaassoufflé)
- Pakket D: Entree + KidZcitymeal + snack + softijsje
Deze duidelijke en compacte pakketten vallen goed in de smaak bij onze gasten.
Toffe samenwerkingen in 2021
We hebben veel fijne samenwerkingen gehad het afgelopen jaar. Zo hebben we in mei een waanzinnig mooie dag mogen verzorgen voor 29 gezinnen. In samenwerking met Stichting Kanjerwens en City Skydive hebben we nieuwe herinneringen mogen maken voor kinderen met een ernstige ziekte of een chronische aandoening. Iedereen heeft zich belangeloos ingezet voor deze kinderen, hun broertjes/zusjes en hun ouders.
Ook hebben we met veel bloggers samengewerkt. Wij hebben een aantal mama’s uitgenodigd om een dagje uit in KidZcity te ervaren. Zij hebben vervolgens hun eerlijke beleving in een blog verwerkt. Daarnaast mochten wij entreekaarten voor This is Holland in Amsterdam weggeven aan de jarige die bij ons een kinderfeestje kwam vieren. Dubbel feest!
Niet te vergeten ons eigen KidZcityteam
En dan moeten we het belangrijkste niet vergeten; het KidZcityteam. Wat hebben we het afgelopen jaar een topteam gecreëerd. We hebben de staffel goed uit kunnen breiden met leuke, frisse en vrolijke gezichten. Dat lees je ook terug in de reviews (KidZcity is in 2021 van een 4,1 naar een 4,2 is gestegen). Vooral in de zomervakantie hebben ze geknald als een malle. Een groot deel van Nederland was in de zomervakantie van 2021 ietwat huiverig om te reizen naar het buitenland. Veel mensen bleven hierdoor in het regenachtig Nederland en dan duurt een vakantie van 6 weken best lang voor de kinderen (en de ouders). Gelukkig wisten jullie ons overdekt attractiepark goed te vinden!
Stagiaires die hun stage hebben afgerond, willen na hun stage niet weg. Ze willen bij ons blijven werken en praten met vrienden en familie zo enthousiast over hun periode in KidZcity, dat we ook nog eens sollicitaties van vriendinnen en zussen in de mail krijgen. Het ís natuurlijk ook leuk om in deze recreatieve branche te werken. Er wordt alleen maar plezier gemaakt, er wordt alleen maar gelachen. Wie krijgt daar nou geen goede energie van?
2021 heeft goede dingen gebracht
Kortom, 2021 heeft ons ondanks alle beperkingen ook goede dingen gebracht… Ze heeft ons veel geleerd. We hebben vooruit moeten denken, scenario’s voor moeten zijn, ze heeft ons creatiever en flexibeler gemaakt. Misschien zelfs wel positiever omdat we er elke dag weer het beste van hebben gemaakt. Elke dag was weer een feestje. We zijn wijzer geworden; Corona heeft ons immers het reserveringssysteem en het tafelbeleid gebracht.
We hebben geleerd om om te denken; “Wat kunnen we wèl?” i.p.v. “Wat kunnen we niet? Met deze positieve energie stappen we ook 2022 in. Wij kunnen niet wachten om jullie gezond en gelukkig te mogen verwelkomen in de KidZste stad van Nederland en dit met jullie te delen. Hopelijk tot heel snel!